A Nyugdíjasok Egyesületén belül működő Klubok

Vezetője, szervezője: Lovák Ibolya

E-mail: nyugegy@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/nyugdijasok.egyesulet.pecs

Tel.: 06-20/259-9011 (az iroda központi száma)

Klubfoglalkozások „helyszíne”: országos és határmenti 1-2 napos kirándulások

Az utazásokra a Nyugdíjasok Egyesületének irodájában lehet hétköznap 8.00-12.00 között.

Klubfoglalkozások időpontja: változó

Tagfelvétel, csapatbővítés: „működik”.

Az Utazási Klub tervezett útjai 2024-ben

Kedves érdeklődők!

Az itt következő felhívások, tájékoztatók nagyon gazdag élményeket tartalmazó utakra hívnak meg bennünket a Nyugdíjasok Egyesülete Utazási Klubja és az Egyesületünk irodája szervezésében belföldre és külföldre, a PTE TTK Turizmus Tanszékének egyik oktatójának, dr. Gyuricza Lászlónak a szakmai segítségével, aki egyben a GeoTour Utazási Klub ügyvezetője.. A „megcélzott” tájak, városok meglátogatása, bebarangolása során mély élményekben lehet részünk.

A programok részletesen tartalmazzák az utak leírását és minden város, tájegység neve, internetes hivatkozásként is szerepel. Bátran „klikkeljünk” rá ezekre és ezzel virtuálisan is „résztvevői” lehetünk a leírt túráknak. Aki pedig valóságosan is fel fog ülni a buszra, útja előtt ezen segítséggel komolyan felkészülhet arra, „mi fog rá várni”.

Jó utat a valódi és a virtuális utazóknak.

Szabadka, Raichle-palota

Kétnapos út Szabadkára és Szegedre

2024. április 5-6-ra (2 nap/1 éjszaka) kétnapos autóbuszos kirándulást szervezünk. Első nap Vajdaságban Szabadkán meglátogatjuk a Raichle-palotát, a Városházát és a Nagyzsinagógát. A második nap Szegeden a Fogadalmi templom, a Reök-palota, a Móra Ferenc Múzeum és a Paprika Malom és Múzeum meglátogatására kerül sor. Hazafelé pedig „beugrunk” Kiskundorozsmára a szélmalomhoz és Baján egy halászlére.

Krakkó, Wawel

Négynapos útra készülünk Dél-Lengyelországba

2024. május 24–27-én 4 nap (3 éj) barangoljuk be Lengyelország déli részét. A Pécsről hajnalban (3 óra) történő elindulás után már délelőtt Zakopánéban leszünk, ahol rögtön az első nap komoly túrák lesznek. Második nap Krakkó belvárosa és a Wawel vár minket. Harmadik nap a Krakkói-Jura-hegység (sóbánya, Sasfészek, várkastélyok) dombjait és völgyeit járjuk be. A negyedik nap Lengyelország egyik legfontosabb zarándokhelyét (Kalwaria Zebrzydowska) és II. János Pál Pápa szülőházát látogatjuk meg Wadowiceben.

Medugorje, imahelyek

Négynapos út alatt járjuk be Bosznia-Hercegovinát

2024. június 29 - július 2. között négy napot töltünk el a minaretek országában. Az első nap a hajnali (5 óra) indulás után Szarajevóban, a Neretva völgyében teszünk hosszabb kirándulást. A második nap Medugorje, Pocitelj, Blagaj és Mostar meglátogatására kerül sor. A harmadik nap nagyon régi településeket keresésünk fel: Kravice, Radimlje, Stolac, Neum. A negyedik nap hazafelé útba ejtjük a Pliva tavat és a Jajce vízesést.

Zsámbék romtemplom

Gerecse Vértes természeti és kulturális értékei

2024. augusztus 22–23-án rövid kétnapos úton járjuk be a Dunántúli-középhegység látványos helyeit. Az első nap Komáromba, Zsámbékra és Péliföldszentkereszt „bejárására” kerül sor. A második napon Tata látványosságai után tájvédelmi körzetek (Gerecse Tájvédelmi Körzet, ) és borvidékekre (Móri árok) kerül sor.

Hallstatti-tó

Három nap Ausztria és Bajorország végmoréna tavainál

2024. szeptember 14–16-én Ausztria, Bajorország végmoréna tavait fogjuk bejárni. Első nap a Hallstatti-tó, Gossausee, valamint sóbánya a tervezett program. Második nap Königssee, Obersee és a Rötbach vízesés látványai várnak. Harmadik nap Salzburban (a kultúra városában) a Fellegvár, a Dóm, a Mirabell-kastély és Mozart szülőháza kerül sorra. A hazautazás során Bad Ischl üdülőhelyen Ferenc József egykori rezidenciáját látogatjuk meg.

Az Utazási Klub megtörtént útjai 2023-ban

Önarckép

Látogatás Budapesten az El Greco kiállításon

2023. január 26-án a Szenior Kirándulók megtekintették a Szépművészeti Múzeumban az El Greco életművét átfogóan bemutató kiállítást. (https://www.szepmuveszeti.hu/kiallitasok/el-greco/ )

(El Greco kiállítás)

Ozora, Pipó vára

Kirándulás Fejér és Tolna vármegyék határára

2023. április 14-re egynapos autóbuszos kirándulást szerveztünk Ozora (Pipó vára), Dég (Festetics kastély), Rétszilas (tavak) bebarangolására.

Buddhista Béke Sztúpa

Kirándulás Észak-Zalába, Kemenesaljára

2023. május 18-19-ére kétnapos autóbuszos kirándulást szerveztünk. Első nap ellátogattunk Kehidakustányba (Deák Ferenc), Zalaegerszegen az Alsóerdőbe, a Jeli arborétumba. Sárváron lehetett fürdeni és megtekinteni a Nádasdy-várat. Második nap a Ság-hegy, Kemenes Vulkánpark, majd Zalaszántón a Buddhista Béke Sztúpa került sorra.

Mariazell, Kegytemplom

Kirándulás Alsó-Ausztriába és Steiermarkba

2023. június 8–9–10-ére három napos autóbuszos kirándulást szerveztünk.  Első nap Gloggnitzbe (Lindt Csokoládégyár), majd Schneebergbe utaztunk. Második nap Ötscher Naturpark, majd Mariazell (Kegytemplom, mézeskalácsüzem) volt a cél. Harmadik napon várkastélyok megtekintése következett (Kapfenberg, Herberstein). A részletekről a mellékelt képes Beszámolóban olvashatunk.

(Beszámoló) (Program)

Csáktornyai vár

Kétnapos út Horvátországba, Szlovéniába

2023. augusztus 24-25-ére kétnapos autóbuszos kirándulást szerveztünk. Első nap Horvátországban ellátogattunk Varasra, Trakošćanba, Zagorjere.  A második nap Szlovéniában Ptuj és Jeruzalem meglátogatására került sor, hazafelé pedig „bevettük” Csáktornyát.

Cifrapalota

A Kiskunság szívében, Petőfi nyomában

2023. szeptember 21-re egynapos autóbuszos kirándulást szervezünk Kecskemétre (Városháza, Cifrapalota, Bugaci park) és Kiskőrösre (Petőfi Sándor Szülőháza, János Vitéz Látogatóközpont).

Prága óváros

Háromnapos út Csehországba

2023. október 5–7-ére három napos autóbuszos kirándulást szervezünk Csehországba. Első nap KutnaHora (az ezüst városa), Sedlec és Prága kerül sorra. Második nap Prága óvárosának bejárása és egy hajókirándulás következik. A harmadik nap Prágában a Vencel-tér, majd VelkéPopovice-ban a Kozel sörgyár, vagy Karlstejn várának megtekintése a program.

(Beszámoló) (Program)

Cifrapalota

A Kiskunság szívében, Petőfi nyomában

Városnézés, színházlátogatás Kaposváron

2023. október 21-re egynapos „kirándulást” szervez a Nyugdíjasok Egyesülete Kaposvárra, amely során részletes ismerkedés lesz a város nevezetességeivel, este pedig a Csiky Gergely Színházban megtekintjük Claude Magnier: Oscar című vígjátékát.

(Részletes program) (Beszámoló)

Az Utazási Klub útjai 2022-ben

Füzéri vár

Kirándulás Zemplénbe, Beregbe

2022. szeptember 8-9-10-re a Nyugdíjasok Egyesülete háromnapos kirándulást szervezett a vulkáni hegyek, a várak, a fazsindelyes templomok hazájába.

Beszámoló

Senior Olimpia Zólyomban

2022. szeptember 15-18 között szervezte meg a „Harmadik Kor Egyeteme” a University of the Third Age (UTA) hallgatóinak a 2022-es „Olimpiai játékokat” (https://utv.tuzvo.sk/en/olympic-games-students-uta). Ez a Zólyomi Műszaki Egyetem kereteiben szerveződött. A versenyeken szlovák, cseh, lengyel, litván, magyar és török időskorúak vettek részt. Egyesületünk 15 fővel képviseltette magát.

(Meghívó) (Beszámoló)

Kopácsi rét

(https://hu.wikipedia.org/wiki/Kopácsi-rét )

2022. október 6.-án a Nyugdíjasok Egyesülete kirándulást szervezett Horvátországba a Drávaszögbe a természetvédelmi területre.

Barangolás a délnyugati végeken

2022. július 14-15-én 2 napos autóbuszos kirándulást szervezett a Nyugdíjasok Egyesülete. Első nap: Dél-Göcsej (vacsora, szállás). Második nap: Szlovéniába.

Balaton – felvidéki kirándulás

2022. június 9–10-én két napos kirándulást szervezett a Nyugdíjasok Egyesülete a Balaton-felvidékre. Hatalmas mennyiségű élménnyel lettünk gazdagabbak.

(Felhívás Balaton-felvidéki kirándulásra) (Beszámoló)

Kirándulás busszal a Kis-Balatonhoz és a Balaton-felvidékre

2022. május 5-én kirándulást szervezett a Nyugdíjasok Egyesülete a Kis-Balatonhoz. 53 ember vett részt a kiránduláson, mikoris az időjárás nem volt kedvező. A nap meglepetése volt a Zalamenyerén található, teljesen felújított Pálos vízimalom.

2022. május 9-én, 10-én tettünk kétnapos kirándulást a Balaton-felvidéken.

(Felhívás Kis-Balatoni kirándulásra) (Élmények a Kis-Balatonnál)

Autóbuszos kirándulás Tolnába, Sárközbe, Grábócra, Mórágyra

2022. április 7-én kirándulást szervezett a Szenior Kirándulók csoportja a Völgységbe (Szekszárdi-dombvidék, Sárköz)

(Felhívás a Sárközi kirándulásra) (Élmények a Sárközi kirándulásról)

Az Utazási Klub útjai 2021-ben

Látogatás tettünk az Országházban

2021. október 21-én a pécsi Nyugdíjasok Egyesületének közel 130 tagja meglátogatta Országházunkat. Az arany díszlépcsőn feljutva láttuk a piros szőnyeges folyosókat, a 96 m magas kupolatermet, megcsodáltuk a szent koronát és koronaékszereket, sőt szerencsés tanúi voltunk a koronát őrző katonák őrségváltásának is. Az Országházban érvényes szabályokról a következők: https://www.parlament.hu/web/orszaghaz/fontos-informaciok-hasznos-tudnivalok

(Ismertetés a látogatásról)

Egyesületünk Szenior Kirándulók klubja az Őrségben

2021. augusztus 24-én a Szenior Akadémia és a Nyugdíjasok Egyesületének kirándulói autóbusszal egész napos kirándulást tettek az Őrségbe.

Beszámoló az eseményről

Kirándultunk Kápolnásnyékre

2021. július 1-én a Nyugdíjasok Egyesületének és a Bányászok Érdekvédelmi Kulturális Egyesületének tagjai a „Közösségépítő kultúránk” rendezvénysorozat keretében Kápolnásnyékre látogattak el

Beszámoló a kirándulásról

Kirándultunk Lakitelekre

2021. június 22-én a Nyugdíjasok Egyesületének és a Bányászok Érdekvédelmi Kulturális Egyesületének tagjai a „Közösségépítő kultúránk” (https://kultura.hu/kozossegepito-kulturank-cimmel-programsorozatot-indit-a-nemzeti-muvelodesi-intezet/ ) rendezvénysorozat keretében Lakitelekre látogattak el a Nemzeti Művelődési Intézetbe (https://nmi.hu/ )